Menü 
- Kezdőlap
- Információk
- Közösség
- Ranglisták
» Rovatok
   - Autó-Motor
   - Állatvilág
   - Bulvár hírek
   - Civilizációk
   - Csillagászat
   - Delta
   - Életmód
   - Érdekes videó
   - Érdekességek
   - Ezotéria
   - Facebook
   - Filmajánló
   - Hardver világ
   - Horoszkóp
   - Idézetek
   - Irodalmár
   - Játéktesztek
   - Könyvajánló
   - Kreatéka
   - Mixersuli
   - Művészet
   - Naptár
   - Poénos kép
   - Retro
   - Riporter
   - Sporthírek
   - Süssünk-főzzünk
   - Szoftver világ
   - Sztárpletykák
   - Technika
   - TeveClub hírek
   - Történész
   - Viccek
   - Világörökség
   - Világutazó
- Játékok
- Foci EB
- Ötletbörze
- Párkereső
- Árvaház
- Adományok
- Vendégkönyv
Név:
Jelszó:
Regisztráció
Eddig
2385
került kiosztásra

Jelenleg

látogatónk van


   » Életmód és egészség « 
10 aranyszabály gyermekkorban*

   Ezeket tanítsuk meg gyermekünknek, hogy egészséges felnőtté válhassanak!
   
   Gyermekünk egészségének megőrzéséhez és optimális fejlődéséhez nélkülözhetetlen a megfelelő mennyiségű mozgás, pihenés és minőségi alvás, ezen kívül pedig a tápanyagban gazdag, változatos étkezés.
   
   
   
   Az egészséges életmódhoz az alábbi alapelvek betartása nagyon fontos (nem csak a gyerekeknek, de az egész családnak):
   
   1.
    Az étkezéseinknek mindig legyen helye a napirendben és ha lehet, nagyjából mindig ugyanabban az időpontban.
   
   2.
    Soha ne hagyjunk ki étkezést, a reggeli, az ebéd és a vacsora legyenek a főétkezések, ezeken kívül érdemes még két kisebb étkezést tízórait és uzsonnát- is beiktatni. Alapszabály, hogy reggeli nélkül soha nem indulunk el sehova, hiszen ez segít a szervezetünknek beindítani az emésztést és a "normál, napközbeni üzemmódot".
   
   3.
    Táplálkozzunk minél változatosabban, az egészséghez így biztosíthatjuk a létfontosságú vitaminokat, rostokat és ásványi anyagokat.
   
   
   
   4.
    Étkezésünk tartalmazzon szénhidrátot és fehérjét is! A lassú felszívódású szénhidrátok biztosítják az energiát, de a fehérje is nélkülözhetetlen, hogy idegrendszerünk, izomzatunk fejlődni és regenerálódni tudjon.
   
   5.
    Elsősorban ne tablettákból és táplálékkiegészítőkből jussunk hozzá a vitaminokhoz! Együnk minden étkezéshez zöldséget, gyümölcsöt és ha nassolni szeretnénk, válogassunk a zamatosabbnál zamatosabb gyümölcsökből vagy készítsünk zöldségcsipszet céklából, édesburgonyából!
   
   6.
    Kerüljük a túl zsíros ételeket! Helyettük fogyasszunk omega 3- és 6 zsírsavakban gazdag ételeket, például avokádót, tengeri halakat!
   
   7.
    Minden nap igyunk sok folyadékot! Mindig legyen nálunk egy kulacsban tiszta víz vagy gyümölcstea, limonádé, amit elkortyolgathatunk, ha ránk tör a szomjúság. Kerüljük a cukros, szénsavas és koffeint tartalmazó italok gyakori fogyasztását, mert azok sem az egészségünknek, sem a fogainknak nem tesznek jót (nem is beszélve az alakunkról).
   
   8.
    Mozogjunk minden nap -ha lehet- a szabad levegőn! Óvoda, iskola után legalább egy órát legyünk kint, játsszunk, ez ugyanis jó hatással van nem csak az egészségünkre, de az iskolai teljesítményünkre is!
   
   
   
   9.
    Este időben feküdjünk le, elalvás előtt már ne nézzünk tévét, ne nyomkodjuk a számítógépünket vagy az okostelefonunkat, inkább olvassunk vagy beszélgessünk a szüleinkkel, testvéreinkkel!
   
   10.
    Élvezzük az életet, együnk jókart, gyűjtsük az élményeket, mutassuk ki a szeretetünket!

Forrás: www.gyerekmosoly.hu

Tartalomjegyzék:   

Szerkesztette: Csillagszemű Pupu Panni

A cikk eddig 29 tagunk figyelmét kötötte le.

Webmaster: Márkus Csaba, alias Archie